×
Önerim var
Türkiye Kaynakçası - kaynakca.hacettepe.edu.tr
Ana Sayfa
Kaynakça Nedir?
S.S.S
İletişim
×
Mesajınız başarıyla kaydedilmiştir.
Gönder
Üye Ol
ÜYE GİRİŞİ
Facebook ile giriş
Beni Hatırla
Üye Ol
|
Parolamı Unuttum
Doğrulama e-postası gelmedi
02 Mayıs 19:27
Ahmet Şahin
Unutulmaya Yüz Tutmuş Ağır Adımlı Bir Yürüyüş: Mehter Dergisi (1964-1965)
adlı eseri ekledi.
02 Mayıs 19:22
Ahmet Şahin
Cebel-i Bereket Vilâyeti - (Değerlendirme, Transkripsiyon, Tıpkıbasım, Sözlük)
adlı eseri ekledi.
02 Mayıs 19:10
Ahmet Şahin
Milliyetçi Fikrin Sesi: Türkçü Dergiler
adlı eseri ekledi.
02 Mayıs 19:10
Ahmet Şahin
Milliyetçi Fikrin Sesi: Türkçü Dergiler
adlı eseri ekledi.
02 Mayıs 19:10
Ramazan Acun
Milliyetçi Fikrin Sesi: Türkçü Dergiler
adlı eseri düzenledi.
02 Mayıs 19:09
Ahmet Şahin
Adanmış Bir Ruh: Galip Erdem (Hayatı, Mücadelesi ve Eserleri)
adlı eseri ekledi.
02 Mayıs 19:08
İrem Ever
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"İrem Ever 21926193 Bilim Tarihi Ödevi 4 –..."
02 Mayıs 19:08
Elif Mutlu
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Gregor Mendel ile Röportaj 1) Sayın Mende..."
02 Mayıs 14:22
İrem Ever
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"İrem Ever 21926193 Bilim Tarihi Ödev 3 ..."
02 Mayıs 14:22
Zeynep Kiz
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"30.04.2024 Bilim Tarihi, İç Uzay Zeynep k..."
02 Mayıs 14:22
Zeynep Kiz
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Bilim Tarihi, 23.04.2024 Zeynep Kiz, 2200..."
02 Mayıs 14:22
İremnaz Yıldırım
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"İremnaz Yıldırım 2220344126 İç Uzay konus..."
02 Mayıs 14:22
Erdem Cömert
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Erdem CÖMERT 2230353014 GREGOR MENDEL İL..."
02 Mayıs 14:22
Büşra Eliş
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"JOHANN GREGOR MENDEL SORU 1: Sayın Gregor..."
02 Mayıs 14:22
Rabia Fulya Turan
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Charles Darwin 1.SORU: Darwin neden kalıt..."
02 Mayıs 14:21
Ahmet Şahin
Ahmet Şahin
adlı kişinin bilgilerini düzenledi.
30 Nisan 09:05
Burak Türkkan
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Burak Türkkan 2200344065 Soru 1: Erwin S..."
30 Nisan 09:05
Adnan Demir
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"merhaba gemini bugün seninle rol yapma oy..."
30 Nisan 09:05
Sena Gülce Özbudak
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Sena Gülce Özbudak - 2210345026 William..."
30 Nisan 09:05
Basri Uçar
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Basri UÇAR 2200386061 Wilhelm Röntgen il..."
30 Nisan 09:05
Hasan Çaycı
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Hasan Çaycı No:2200353005 Max Planck ile ..."
30 Nisan 09:05
Zehra Elif Gedik
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Zehra Elif Gedik 2230344016 Niels Bohr il..."
30 Nisan 09:05
Mehmet Demirel
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Mehmet Demirel 2220353037 Marie Curie ..."
30 Nisan 09:05
Gülcan Sanik
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Gülcan Sanik 2230344055 Louis de Broglie ..."
30 Nisan 09:05
Nuran Aydoğan
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Nuran Aydoğan 2230344046 Henri Becquerel ..."
30 Nisan 09:05
Berhan Bağdu
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"2210353006 - Paul Dirac - 1. Bilim dünya..."
30 Nisan 09:05
Nur Yağmur Yenigün
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Nur Yağmur Yenigün – 2230344057 Louis de..."
30 Nisan 09:05
Secen Özer
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Secen Özer 2230344008 Louis de Broglie..."
30 Nisan 09:05
Çağla Yosun Akbörü
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Çağla Yosun Akbörü-2200386055 Ernest Ruth..."
30 Nisan 09:05
Enes Gedikli
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Wilhelm Röntgen- Enes Gedikli 2220353063 ..."
Philippe
Philippe
Djian
Djian
Paylaş
Philippe Djian için özet bilgi bulunmuyor. Eklemek için tıklayınız.
İstatistikler
Yorumlar
Aldığı Atıflar
Eserleri
Özgeçmiş
1949’da Biarritz’de doğdu. Yapıtlarında kendi yaşantısına yaptığı dolaysız göndermeler otobiyografik roman yazarı olarak tanınmasını sağladı. Djian’ın romanlarındaki kişilerin, dekor ve stilin Amerikan “sefiller”inin (Bukowski, Carver) anlatı ve filmlerine incelikli bir biçimde öykündüğü söylenebilir. Fransa’da özellikle genç okur kitlesi arasında büyük yankılar uyandıran Crocodiles (1989) sert derisinin altında duyarlı bir doğa taşıyan timsah simgesi temelinde insan portreleri sunar. Djian’ın bakış açısındaki modernlik, her zaman genç okur kitlesinin dikkatini çekmiştir. Betty Blue’nun genel havasına egemen olan kararsızlık ve düş kırıklığı Djian’ın bütün yapıtlarına damgasını vurmuştur. Düş kırıklığı, aşk ve sevgilinin (Betty Blue, 1985), dostluğun (Maudit Manège, 1986), bir yeteneğin (Échine, 1988) yitirilmesinden kaynaklanır. Yılda bir gece, dikenleri arasından yumuşak ve pastel renkli çiçek veren kaktüs gibi kin ve kan ortasında bir aşk öyküsünü dile getiren Bleu comme l’enfer’in (1983) kahramanları da bu nitelendirmeye tümüyle uyar. Düş kırıklığı, aynen çok arzulanan bir kadının umulmadık bir biçimde ve kolayca teslim olması gibi yaşamdan beklenilen şeyin doğru zamanda ve doğru yerde elde edilememesinden de kaynaklanabilir: Sotos (1993), yaşama ilişkin derslerle doludur. Babası olmayan on sekiz yaşında bir delikanlı, çocuğu olmayan kırk yaşlarında bir adam ve yalnız yaşayan bir ihtiyar, yazgılarının kendilerini buluşturduğu yerde, soto’ların, ağaçların gövdesiyle kabukları arasında yaşayan küçük şeytanların tanıklığında tutku ve itkileriyle hesaplaşırlar. “Yaşama girmek, arenaya girmek gibidir.” Kişi, bu arenadan kendisiyle barışık ve kendine karşı silahlanmış olarak çıktığında bile, aynen gladyatör gibi ardında her zaman bir şeyler bırakacaktır. Böylece, Djian yitik bir kuşağın acılarının, romantik sözcüsü durumuna gelmiştir.
1949’da Biarritz’de doğdu. Yapıtlarında kendi yaşantısına yaptığı dolaysız göndermeler otobiyografik roman yazarı olarak tanınmasını sağladı. Djian’ın romanlarındaki kişilerin, dekor ve stilin Amerikan “sefiller”inin (Bukowski, Carver) anlatı ve filmlerine incelikli bir biçimde öykündüğü söylenebilir. Fransa’da özellikle genç okur kitlesi arasında büyük yankılar uyandıran Crocodiles (1989) sert derisinin altında duyarlı bir doğa taşıyan timsah simgesi temelinde insan portreleri sunar. Djian’ın bakış açısındaki modernlik, her zaman genç okur kitlesinin dikkatini çekmiştir. Betty Blue’nun genel havasına egemen olan kararsızlık ve düş kırıklığı Djian’ın bütün yapıtlarına damgasını vurmuştur. Düş kırıklığı, aşk ve sevgilinin (Betty Blue, 1985), dostluğun (Maudit Manège, 1986), bir yeteneğin (Échine, 1988) yitirilmesinden kaynaklanır. Yılda bir gece, dikenleri arasından yumuşak ve pastel renkli çiçek veren kaktüs gibi kin ve kan ortasında bir aşk öyküsünü dile getiren Bleu comme l’enfer’in (1983) kahramanları da bu nitelendirmeye tümüyle uyar. Düş kırıklığı, aynen çok arzulanan bir kadının umulmadık bir biçimde ve kolayca teslim olması gibi yaşamdan beklenilen şeyin doğru zamanda ve doğru yerde elde edilememesinden de kaynaklanabilir: Sotos (1993), yaşama ilişkin derslerle doludur. Babası olmayan on sekiz yaşında bir delikanlı, çocuğu olmayan kırk yaşlarında bir adam ve yalnız yaşayan bir ihtiyar, yazgılarının kendilerini buluşturduğu yerde, soto’ların, ağaçların gövdesiyle kabukları arasında yaşayan küçük şeytanların tanıklığında tutku ve itkileriyle hesaplaşırlar. “Yaşama girmek, arenaya girmek gibidir.” Kişi, bu arenadan kendisiyle barışık ve kendine karşı silahlanmış olarak çıktığında bile, aynen gladyatör gibi ardında her zaman bir şeyler bırakacaktır. Böylece, Djian yitik bir kuşağın acılarının, romantik sözcüsü durumuna gelmiştir.
Web adresi henüz eklenmemiş. Eklemek için düzenle simgesine tıklayınız.
Operatör:
Gökay Göktuğ
Güncelleyen:
Yağız Fatih Nazlıer
Gönder
Daha fazla yorum getir
Eserler yükleniyor...
Bu yazarın atıf listesi henüz oluşmamıştır. Yazarların atıf listeleri, atıf yapan eserlerin kaynakçaları girildikçe kendiliğinden oluşmaktadır.
×
Değişiklikler